++ my sweet follower ++

Friday, February 18, 2011

..:: lin... fara datang nie... ::..

salam semua...

setelah banyak sesangat halangan dan rintangan untuk melawat lin... akhirnya tercapai jugak hasrat fara untuk bertemu dengan lin...

cmnie ceritanya....

malam 12/2/2011

dugaan pertama...

fara msg kak nisa (kawan time ilp dulu) tanya jadi x nk p tengok lin kat setiawan.... tup..tup.. kak nisa x jadi p..... walau pe pn yg jd, fara bak gak p tgk lin.. wlwpn terpaksa p sorang2....
n tetibe jea tergerak aty nak tnye fasehah (kawan time ilp gak).. n akhirnya dya on jea.... siap nak tlog bawakkan lg cz ad keta....

dugaan kedua...

keesokkan harinya... fara pg2 lagi da tunggu kat stesen bus medan gopeng.... dlm pkl 9 cm 2 fasehah datang..... tme on the way ke setiawan.... kiteorang bnyak berborak mase time duk ilp dulu.... huhu... kadang2 sedih..... gembira pn ad.... sampai la ke destinasi (umah diana kawan kteorg time ilp dlu gak....) cz kteorang dah janji nak p ramai2..... x henti2 kiteorg bersembang,...
fara cal la mak lin ckp yg kteorg nak p tgk lin.....
last2.... mak dya kte lin x da kat setiawan tp ad kat IPOH!!!!! berubat..... la..........

so, kteorg amek keputusan untuk berpatah balik sebab niat mmg nak tengok lin ary 2........

*************************

sampai jea kat manjoi (umah opah lin) keadaan tbe2 jea bertukar sayu.....
lin terbaring atas tilam......
fara ingat fara datang 2 di sambut dengan gelak ketawa lin cm dulu.... tp x.....
fara rapat dengan lin.... pegang tangan lin.... sentuh dahi lin....
semuanya panas......
cepat2 mak lin amek bekas yang ada ais dan air kat dalamnya... pas2 mak lin bagi towel kecil kat fara.... soh fara lap kan guna air ais 2 kat dahi dan tangan lin.....
tangan kanan lin menggeletar... macam org kesejukkan..... tangan kiri dya x banyak bergerak sebab tulang bahu lin patah masa lin jatuh pengsan ary 2.....

sedih sangat bila tengok keadaan lin.... lin da x macam dlu...... emmm
lin seorang yang peramah.... ceria..... tp bila dya jadi cm 2... macam x bleh terima jea......

fara dekatkan diri dengan lin.... bisik kat telinga dya...... blum pn terucap kata2.... air mata fara da jatuh...... lin pulak macam x peduli.... kadang2 dya tengok fara.... pas2 dya alihkan pandangan dya.... fikiran dya mcm kosong.....

ada yang ckap lin mengalami trauma yang amat dasyat.... tapi x taw ape yang berlaku sebenarnya pada lin.... sebab lin sekarang x boleh bercakap..... makan pn x berapa nak......
badan lin yang dulunya berisi dah kurus...... nampak sangat perbezaan lin dulu dan sekarang....

dalam 3 jam lebih jugak fara kat umah lin ary 2....
bila nak balik, cm x sampai aty jea nak tinggalkan lin...
fara bisik kat telinga lin....

"lin... fara nak balik nie.... kawan2 sume kirim salam kat lin.... terutamanya azeham... dya rindukan lin..... lin cepat2 sembuh yea...."

fara usap2 kepala lin...... lin pandang fara... pas2 tbe2 jea fara nampak air mata lin bergenang....

lin... sehat la... hanya lin sahaja yang mampu untuk melawan penyakit lin 2.... family lin dah puas berusaha..... skrang hanya perlu tawakal kepada Allah SWT.....

**************************
dalam perjalanan pulang 2....
baru fara sedar.... dah lebih 2 tahun fara x berjumpa dengan lin sejak kami habis belajar kat ILP dulu.....

teringin nak tengok lin ketawa mcm dlu......


semoga lin cepat sembuh.....
kami semua ex tks sesi 2/2007 rindukan lin yang dulu.....



2 comments:

Cik Eja said...

fara..k.eja nanges pas baca entry fara nih.....sgt2 sdeh...

♥..:: !'m no+ $!ngL3 ::..♥ said...

sabar yea kak eja....
suma nie dugaan dari Allah SWT...