++ my sweet follower ++

Thursday, January 15, 2009

+hari yang teruja+

hari nie aku diberi tugas menjaga office n kedai....
(sorang2 jea taw....)
so aku kna la wat keje2 tanpa bantuan sesiapa....
yang len ada tugas kat luar....
hurm....

benda yang aku x taw aku kena wat2 taw la.......

aku dah la x reti guna mesin kira.....
hurm....
kena la belajar cket2.....


mesin kira yg aku guna.....

Wednesday, January 14, 2009

+wArkAh bUat sAhAbAt+


Sahabat,
Sebenarnya dalam diam aku menyanjungimu. Semangat, nasihat dan pesananmu tetap tersemat di hati. Surat dan segala pemberianmu menjadi khazanah berharga buatku. Sepanjang kita menempuhi liku kehidupan di kolej, aku dapat melihat betapa gigihnya perjuanganmu dalam mengejar cita-cita dan menegakkan syiar Islam.

Terima kasih di atas doronganmu untuk aku berada di jalan yang benar selama kita menjadi sahabat. Hari-hari yang pernah kulalui bersamamu tanpaku sedari timbul satu perasaan yang tidak mampu aku hindari. Setiap detik bersama menjadi memori indah dalam hidupku. Aku tidk pasti adakah kau juga berperasaan sedemikian. Namun jauh di sudut hatiku mengatakan gelodak jiwamu sama sepertiku.

Namun aku mengerti mimpiku tidak mungkin menjadi kenyataan kerana antara kita dipisahkan oleh sebuah tembok yang cukup tebal. Kau yang menjadi idaman ramai pasti dihadapkan dengan pelbagai pilihan. Sesungguhnya aku amat mengerti dan reda dengan ketentuan ini. Sikit pun aku tidak menyesali fitrah diri.

Sahabat,
Percayalah walaupun kau tiada di sisi, jiwa dan semangatku akan sentiasa bersamaku dan untuk kali terakhir, izinkan aku menyebut kalimah yang tak mampu kuluahkan dihadapanmu selama ini….Aku cinta padamu…..

Sahabatmu.

+biLa kaWaN meNjaDi keKaSiH+

Kawan yang selama ini kamu kenali sudah bertahun-tahun lamanya, tiba-tiba membuatkan hati anda berdebar-debar dan jatuh cinta. Adakah hubungan ini akan berjalan dengan lancar?

JIKA dahulu, kamu menganggap dirinya seorang sahabat sejati, sanggup berkongsi suka dan duka serta menjadi teman yang paling setia mendengar masalah anda, kini lain pula situasinya.

Apa yang berlaku kini ialah situasi yang dilalui kamu berdua tiba-tiba menjadi suatu kejutan besar bak dentuman gunung berapi yang memuntahkan laharnya. Kawan yang selama ini dimahkotakan sebagai teman biasa kini bertukar menjadi kekasih istimewa kamu.

Persoalannya, adakah hubungan kamu akan berjalan dengan lancar sekiranya bercinta dengan sahabat sendiri? Adakah dia juga merasakan hal yang sama seperti kamu? Dan adakah kamu harus menyatakan perasaan itu terhadapnya?

Begitulah yang akan berlaku sekiranya hati seorang sahabat seperti kamu mengalami perubahan cinta yang drastik setelah sekian lama berkawan biasa dengannya.

Apabila kamu dilamun cinta dengan teman biasa, perlu diteliti semua aspek peribadinya, sebelum sesuatu hubungan itu menjadi bertambah intim. Takut nanti, ‘yang dikejar tak dapat, yang dikendong berciciran’.

Kata orang, bercinta dengan sahabat sendiri akan mencetuskan kekangan dalam sesebuah perhubungan. Sekiranya kamu khuatir persahabatan itu akan berakhir dengan saling benci-membenci, kamu harus mempertimbangkan aspek pro dan kontranya.

Pro

*Kamu harus menyukai seluruh peribadinya. Kamu juga perlu tahu bagaimana perubahan hatinya, apakah yang membuatkan dia bahagia sekiranya menjalin hubungan cinta dengan kamu dan apakah perkara yang perlu dihindari.

*Kamu sanggup melewati suka dan duka bersama, tidak kira apa juga rintangan yang dihadapi berbanding sewaktu menjalinkan hubungan persahabatan dahulu.

*Kamu mengenali ibu bapanya dan diterima baik oleh mereka. Yang pasti, kamu seharusnya mempunyai nilai-nilai positif yang membawa ke arah kebahagiaan kedua-dua belah pihak.

Kontra

*Memandangkan kamu berdua sudah mengenali perilaku masing-masing, maka tiada lagi hal-hal yang boleh membuatkan kamu perlu bertanya atau mencipta keterujaan. Ia mungkin menimbulkan rasa bosan jika anda masih mahu melakukannya.

*Anda meminati karakternya ketika bergelar sahabat. Tetapi tidak mustahil karakter itu boleh berubah setelah hubungan yang dibina bertukar menjadi kekasih.

*Malah sikap seperti cemburu dan syak wasangka yang melampau mungkin antara sikap yang tidak pernah anda sangka muncul pada si dia yang dahulunya hanya seorang teman biasa.

*Sebagai sahabat, hubungan kamu berdua dilihat bertambah baik, tetapi ia berubah setelah menjadi teman istimewa. Kamu akan kehilangan orang yang selalu menjadi pendengar yang baik. Dan siapa yang akan menjadi pendengar setia apabila dia yang menjadi topik pembicaraan kamu?

Risiko bercinta dengan sahabat?

Daripada segi pro dan kontra yang telah disenaraikan, aspek kontra lebih berkemungkinan membawa kamu ke arah kehancuran sebuah persahabatan yang begitu indah.

Kamu merasakan telah mengenali hatinya dengan baik sebagai sahabat, tetapi sebagai kekasih segalanya akan berubah.

Sementara aspek lain pula, terdapat risiko yang harus kamu hadapi apabila berterus-terang mengenai perasaan. Jangan meluahkan perasaan ini kerana ia akan muncul sekiranya kamu cuba menahan dan menyembunyikannya.

Duduk dengan tenang, pertimbangkan aspek pro dan kontranya. Jangan lupa, risiko yang mungkin terjadi. Ingat, kamu tidak akan mengetahui sejauh manakah perasaannya terhadap kamu sekiranya kamu takut untuk cuba bertanya sendiri.

Apabila kamu berdua berjaya mengungkap perasaan cinta itu, mungkin pada awalnya ia akan menimbulkan sedikit kejanggalan, tetapi kesudahannya, ia akan berakhir dengan kegembiraan. Selamat mencuba.

Sumber: Kosmo!

+raSa beRsaLah+


hari nie hari bersalah sedunia kowt...
sumenya yang aku buat, semua aku rasa bersalah....

hurm...
entah la....

td kak sue...
dya terlanggar anak beruk...
habis anak beruk 2 terpelanting...
mati kowt...
kiteorang tlg la kak sue basuh kereta dya...
lampu tercabut n bahagian depan kereta 2 patah cket...
so, kak sue rasa bersalah la pada beruk 2...
mana la taw t ahli keluarga beruk 2 datang carik kak sue.....
huhuhu...

aku x la pandai dalam bab2 pengurusan nie....
tp td aku pn wat silap....
disebabkan aku x selalu survey harga barang2 kat syarikat nie,
aku tersalah la letak harga kat barang 2...
sian lak aku kat pakcik 2....
hara lebih kurang 2 kali ganda aku taruk....
hurm....
rasa bersalah la.....
harap2 pak cik 2 datang lagi cz aku nak pulangkan wet dya...
hukhukhuk.......

Tuesday, January 13, 2009

+aku yang free+

*hehehehe..
jangan jelouse.....
ary nie aku dapat capkan pojek untuk ary nie cepat gile.....
sb 2 aku free.....
ley la update blog n check msg.......
kakak aku nie kata nak masuk wet kat bank..
tp sampai ary nie x da...
lupe ke?
hurm...
aku dah pokai nie...
terpaksa la berjimat cermat....
makan pn stakat rm2 2 mampu la....
mlam2 makan maggie jea...
hukhukhuk....
cedey bangat...
elaun pn diowang x masukkan lagi...
kalau diikutkan dah da rm5oo dalam tangan....
macam2 aku boleh beli......

Monday, January 12, 2009

+hanya padamu... qiara+

Lagu: Hanya Padamu
Penyanyi: Qiara
Download: Qiara-HanyaPadamu.mp3

Hanya pada mu
Ku serahkan segalanya
Kau bertakhta di nurani
Anggun cinta mu abadi
Hanya pada mu
Pertama dan yang terakhir
Pohon cinta ku merendang
Disirami kasih suci

( korus )
Jiwa ku dipalu gemersik tak terkira
Hampir ku terlena dalam belaian mu
Cinta mu selembut sutera menjadi saksi kasih ku
Tiada dua hanyalah satu kau yang ku cintai
Sekelumit cinta sekurun kerinduan
Ku rempuhi ranjau duka
Membara sehangat api
Terhapus sepi di hati ku
Seulas bibir mu kelu tidak berkata
Namun ada sesuatu
Nurbisa dari mata mu
Terpancar cinta yang sejati
Awan yang berarak saujana membiru
Cerahlah wajah mu di rimba sendu ku
Menjadi hamparan cinta suci

+atas nama cinta+

kenapa kita menutup mata ketika kita tidur?,ketika kita menangis?,ketika kita membayangkan sesuatu?.Itu kerana hal terindah di dunia ini TIDAK TERLIHAT…Ketika kita menemui seseorang yang keunikannya SEIRING dengan kita, kita bergabung dengannya dan jatuh ke dalam suatu keanehan yang dinamakan CINTA.Ada hal-hal yang tidak ingin kita lepaskan.Orang-orang yang tidak ingin kita tinggalkan… Tapi ingatlah…melepaskan BUKAN akhir sebuah dunia, melainkan awal suatu kehidupan yang baru. Kebahagiaan ada untuk mereka yang menangis, mereka yang disakiti, mereka yang telah mencari…dan mereka yang telah mencuba. Kerana MEREKALAH yang bisa menghargai betapa pentingnya orang yang telah menyentuh kehidupan mereka…

CINTA yang AGUNG, adalah ketika kamu menitiskan air mata dan MASIH peduli terhadapnya, adalah ketika dia tidak mempedulikanmu dan kamu MASIH menunggunya dengan setia, adalah ketika dia mulai mencintai orang lain dan kamu MASIH bisa tersenyum seraya berkata ‘Aku turut berbahagia untukmu’.Apabila cinta tidak berhasil…BEBASKANLAH dirimu…biarkan hatimu kembali melebarkan sayapnya dan terbang ke alam bebas. Ingatlah… bahawa kamu mungkin menemui cinta dan kehilangannya tapi ketika cinta itu mati, kamu TIDAK perlu mati bersamanya…Orang yang kuat BUKAN mereka yang selalu menang, MELAINKAN mereka yang tetap tegar ketika mereka jatuh. Entah bagaimana dalam perjalanan kehidupan, kamu belajar tentang dirimu sendiri dan menyedari bahawa penyesalan tidak seharusnya ada. HANYALAH penghargaan abadi atas pilihan-pilihan kehidupan yang telah kau buat. TEMAN SEJATI… mengerti ketika kamu berkata ‘aku lupa..’, menunggu selamanya ketika kamu berkata ‘tunggu sebentar’. Tetap tinggal ketika kamu berkata ‘tinggalkan aku sendiri’. Membuka pintu meski kamu BELUM menutup dan berkata ‘bolehkah saya masuk?’.

MENCINTAI… BUKANlah bagaimana kamu melupakan, melainkan bagaimana kamu MEMAAFKAN. BUKANlah bagaimana kamu mendengarkan, melainkan bagaimana kamu MENGERTI. BUKANlah apa yang kamu lihat, melainkan apa yang kamu RASAKAN. BUKANlah bagaimana kamu melepaskan, melainkan bagaimana kamu BERTAHAN. Lebih bahaya mencucurkan air mata dalam hati, dibandingkan menangis tersedu-sedu. Air mata yang keluar dapat dihapus, sementara air mata yang tersembunyi menggoreskan luka yang tidak akan pernah hilang. Dalam urusan cinta, kita SANGAT JARANG menang.. Tapi ketika CINTA itu TULUS, meskipun kalah, kamu TETAP MENANG hanya kerana kamu berbahagia dapat mencintai seseorang…LEBIH dari kamu mencintai dirimu sendiri.

Akan tiba saatnya dimana kamu harus berhenti mencintai seseorang BUKAN karena orang itu berhenti mencintai kita, MELAINKAN karena kita menyadari bahwa orang itu akan lebih berbahagia apabila kita melepaskannya. Apabila kamu benar-benar mencintai seseorang, jangan lepaskan dia, jangan percaya bahwa melepaskan SELALU bererti kamu benar-benar mencintai.MELAINKAN… BERJUANGLAH demi cintamu. Itulah CINTA SEJATI. Lebih baik menunggu orang yang kamu inginkan DARIPADA berjalan bersama orang ‘yang tersedia’. Kadang kala, orang yang kamu cintai adalah orang yang PALING menyakiti hatimu dan kadang kala, teman yang menangis bersamamu adalah cinta yang tidak kamu sadari.

+beza suka dan cinta+

1- Di hadapan orang yang kita cinta, hati kita akan
berdegup kencang. Tapi di hadapan orang yang kita
suka, hati kita akan gembira.

2- Di hadapan orang yang kita cinta, musim
sentiasa berbunga-bunga. Di depan orang yang kita
suka, musim itu cuma berangin sahaja.

3- Jikalau kita lihat di dalam mata orang yang
kita cinta, kita akan kaku. Tapi jika kita melihat
ke dalam mata orang yang kita suka, kita akan
tersenyum.

4- Di depan orang yang kita cinta, kita menjadi
malu. Di depan orang yg kita suka, kita akan
tunjukkan imej yang sebenar.

5- Di depan orang yang kita cinta, lidah kelu untuk
berkata-kata. Di depan orang yang kita suka, kita
akan bebas berkata apa saja.

6- Kita tidak akan merenung mata orang yang kita
cinta. Tapi kita akan selalu merenung mata orang
yang kita suka.

7- Bila orang yang kita cinta menangis, kita akn
turut jua menangis. Bila orang yang kita suka
menangis, kita akan cuba untuk membuat dia gembira.

8- Perasaan cinta bermula dari kata. Perasaan suka
bermula dari telinga. Jadi, jikalau kita berhenti
menyukai seseorang yang kita suka umpama kita
membuang telinga kita. Tapi jika cuba menutup mata
cinta berbuah menjadi airmata. Setiap orang yang
hidup akan mengalami ini dalam hidup mereka.

+lelaki idaman setiap wanita+

Lelaki idaman saya adalah…
Seorang lelaki yang beriman…
Yang hatinya disaluti rasa takqwa kepada Allah…
Yang jiwanya penuh penghayatan terhadap Islam…
Yang sentiasa haus dengan ilmu…
Yang sentiasa dahaga akan pahala…
Yang solatnya adalah maruah dirinya…
Yang tidak pernah takut untuk berkata benar…
Yang tidak pernah gentar untuk melawan nafsu…
Yang sentiasa bersama kumpulan orang-orang yang berjuang di jalan Allah…

Lelaki idaman saya adalah…
Lelaki yang menjaga tuturkatanya…
Yang tidak bermegah dengan ilmu yang dimilikinya…
Yang tidak bermegah dengan harta dunia yang dicarinya…
Yang sentiasa berbuat kebajikan kerana sifatnya yang penyayang…
Yang mempunyai ramai kawan dan tidak mempunyai musuh yang bersifat jembalang…

Lelaki idaman saya adalah…
Lelaki yang menghormati ibunya…
Yang sentiasa berbakti kepada kedua orang tua dan keluarga…
Yang akan mendidik isteri dan anak-anak mendalami Islam…
Yang mengamalkan hidup penuh kesederhanaan…
Kerana dunia baginya adalah rumah sementara menuju akhirat…

Lelaki idaman saya…
Sentiasa bersedia untuk menjadi imam…
Yang hidup dibawah naungan Al-Quran dan mencontohi sifat Rasulullah…
Yang boleh diajak berbincang dan berbicara…
Yang menjaga matanya dari berbelanja…
Yang sujud penuh kesyukuran dengan rahmat Allah keatasnya…

Lelaki idaman saya…
Tidak pernah membazirkan masa…
Matanya kepenatan kerana penat membaca…
Suaranya lesu kerana penat mengaji dan berzikir…
Tidurnya lena dengan cahaya keimanan…
Bangunnya subuh penuh kecergasan…
Kerana sehari lagi usianya bertambah penuh kematangan…

Lelaki idaman saya…
Sentiasa mengingati mati…
Yang baginya hidup di dunia adalah ladang akhirat…
Yang mana buah kehidupan itu perlu dibaja dan dijaga…
Agar berputik tunas yang bakal menjadi baka yang baik…
Meneruskan perjuangan Islam sebelum hari kemudian…

Lelaki idaman saya adalah…
Lelaki yang tidak terpesona dengan buaian dunia…
Kerana dia mengimpikan syurga…
Di situlah rumah idamannya…
Dan dia ingin membawa saya bersama…
Dialah lelaki idaman saya…

+pergilah cinta+

Ku anyamkan puisi indah
Untuk merawat hati yg gundah
Berlalu sudah episod cinta yang indah
Tak perlu di kesali aku harus pasrah

Di jambatan sepi ini
Aku meniti sendiri
Mengenang hari-hari yang silih berganti
Mengenang ceritera cinta yang pantas berlari

Aku mengharapkan cahaya mentari
Menyinari hari-hari suram
Menerangi awan hitam
Dan menyuluh kegelapan malam

Ya Allah ya tuhanku
Hanya kau yang bisa memahami
Segala keperitan yang aku alami
Sesungguhnya kau pencipta alam yang aku geruni

Jika benar ini takdirMu
Berikanlah aku kekuatan diri
Damaikanlah hati nurani
Tabahkanlah jiwa ini
Agar aku dapat menjalani jambatan api ini

Jika ini juga kehendakMu
Biarkanlah cinta itu pergi
Biarkan cerita itu mati
Tumbuhkan lah yg telah mati
Gantikanlah cinta yang pergi….

+windu........+

*aku rndu la kat member2 semaian.......
entah la kenapa aku tetiba jea teringat kat diorang.......
mgkin malam td aku temimpikan diorang kot.....

*amal, atul, alin, nisa, an, edy, esah, bib, khatty, hana, sue, iera, nini, wawa, ida, zakwan, arif,
ben, sani, shahril, azim, izzat, helmi, fendi n semualah.......
(ada gak yang aku terlupa nama diorang, sory ek....)
nie semua dak2 clas aku batch 2005/2006...
4-5 pengajian agroteknologi 2....

*n x lupa pada cikgu razimah.....
(guru kelas kami selama 2 tahun)
semoga bahagia dengan suami tersayang....

*serta x lupa juga kepada arwah kasyful azim yang telah kembali ke rahmatullah
(tarikh luper la...)
al-fatihah untuk beliau.....

+heLLo everyone+

hai semua....
aku kembali menjalani latihan praktikal selepas 2 hari bercuti....
(cuti hati minggu)
masuk office macam biasa....
8.30 pagi.. hari nie x la lapar sangat coz boss blanja breakfast.....
save gak wet aku rm1.5o....
ary nie en khaled soh cari maklumat tentang sistem operasi....
(operating system)
aku search la internet.....
sambil2 tue, leh la aku update blog n check msg kat myspace n friendster....
maklumat untuk hari nie hampir kesemuanya aku berjaya cari...
just nk salin balik untuk diserahkan pada en khaled sebagai bukti aku dah berjaya mendapat maklumat...

Friday, January 9, 2009

+cOLouR oF LoVe+

+coco - mengintai langit+

Setiap hariku tulis
Yang Ku telah jatuh cinta
Tapi ku rasa bersalah
Tidak ku nyatakan ... padamu....

Adakah engkau merasa
Apa yang sedang kurasa
Kepada tancap asmara
Harapnya kau dah terima

Chorus.

Maafkan aku kerna menyintamu
Maaf jikaku tak padan denganmu
Tapi ku berjanji
Kau juita hat
iAkan ku jaga hingga akhir nanti
Maafkan aku terus memujamu
Maaf aku yang terlanjur merindu
Didalam hujan renyai
Aku mengintai langit
Mengharap engkau akan setuju
Menyintai aku....

Menyanyi dan bisikkanlah sayang
Baiknya kau dalam jiwa
Tak tahan rasanya menanggung kasmara
Agar dapatku lelapkan mata...
Mengkhayalkanmu, bermimpikanmu sepanjang malamku...

Lirik Mengintai Langit - Coco

+pelik la boyz nie....+

semalam....
ada sorang mamat nie......
slah no kowt....
dya send msg kat aku....

*herm x p ar.. sy !ngatkan sy ley
mule caye at gurl but maybe sy slap...
awk p0wn try mlarikan d!r! dr sy....

biar betul mamat nie....

+minggu pertama... selesai sudah...+

hari nie belajar tentang pengurusan....
(office managment)
akhirnya berjaya jgk aku menghadapi minggu pertama praktikal.....
macam2 pegalaman yang aku harungi..
berkat kesabaran aku n nasihat abang bob* (bkn nama sebenar) aku berjaya jgk...
thanks a lot 4 him.....

Wednesday, January 7, 2009

+berjaya jua akhirnya.....+

ley aku senyum x???????
hehehehehe......(",)

berjaya gak aku ciapkan projek untuk ary nie.....
memang mencabar jiwa dan raga....
betul kata owg,
jauh pejalanan, luas pemandangan.....

banyak benda baik dan buruk aku dapat belajar...
memang susah nak senang...
dan...
memang senang nak susah...

kalau kita tabah nak hadapi dugaan ni,
insya'allah.....

+hari ke-3... huh!!! memeningkan dan memenatkan+

hurm.......
macam mana la nie....
aku ditugaskan membuat benda yang aku langsung x tau....
adat la kalau orang bekerja kan....
belajar untuk sesuatu yang baru......
nk tension2 pn x ley jgk....
nanty semua keja x siap.....
ikutkan hati....
nak jea abes praktikal nie cepat.....
x sanggup dah.....

Tuesday, January 6, 2009

+hari ke-2 partikal+

fuh.....
lega rasanya menjalani latihan praktikal semalam.....
kena taklimat menjana minda.... hehehehe....
ary nie kenal pulak ngan orang yang bertanggungjawab menguruskan aku ngan ita kat syarikat nie... en nik azhar khaled.... (sepupu aku gak tu...) =)

*syok gak la sb leh sesuaikan diri... x la cam ary first.... tension gile....
*skrunk dah mula sibuk..... bnyak kerja yang telah diberikan pd kami untuk diselesaikan....
*entah apa pulak kawan2 aku tue wat kat tempat praktikal diorang sekrunk yek???

Sunday, January 4, 2009

+nak g beli barang+

nak keluar nie....
nak beli pe yea....
wet kena budget....
kena belajar berjimat cermat cket....
dah dk jauh dari famly nie.....
lu pikir ka sendiry...
huhuhuhu.....

+CINTA, KEKAYAAN, KECANTIKAN, KESEDIHAN, KEGEMBIRAAN ...+

CINTA, KEKAYAAN, KECANTIKAN, KESEDIHAN, KEGEMBIRAAN ...Alkisah di suatu pulau kecil, tinggallah berbagai macam benda-bendaabstrak: ada CINTA, KEKAYAAN,KECANTIKAN, KESEDIHAN, KEGEMBIRAAN dan sebagainya. Awalnya mereka hidup berdampingan dengan baik dan saling melengkapi. Namun suatu ketika, datang badai menghempas pulau kecil itu dan air laut tiba-tiba naik semakin tinggi dan akan menenggelamkan pulau itu. Semua penghuni pulau cepat-cepat berusaha menyelamatkan diri.CINTA sangat kebingungan sebab ia tidak dapat berenang dan tak mempunyai perahu. Ia berdiri di tepi pantai mencuba mencari pertolongan. Sementara itu air makin naik membasahi kaki CINTA. Tak lama CINTA melihat KEKAYAAN sedang mengayuh perahu."KEKAYAAN! KEKAYAAN! Tolong aku!" teriak CINTA. Lalu apa jawab KEKAYAAN, "Aduh! Maaf,CINTA!" kata KEKAYAAN. "Perahuku telah penuh dengan harta bendaku. Aku tak dapat membawamu serta, nanti perahu i! ni tenggelam. Lagipula tak ada tempat lagi bagimu di perahuku ini." Lalu KEKAYAAN cepat-cepat mengayuh perahunya pergi meninggalkan CINTA tenggelam.CINTA sedih sekali, namun kemudian dilihatnya KEGEMBIRAAN lewat dengan perahunya. "KEGEMBIRAAN! Tolong aku!", teriak CINTA. Namun apa yang terjadi, KEGEMBIRAAN terlalu gembira karena ia menemukan perahu sehingga ia tuli tak mendengar teriakan CINTA. Air makin tinggi membasahi CINTA sampai ke pinggang dan CINTA semakin panik. Tak lama lewatlah KECANTIKAN."KECANTIKAN! Bawalah aku bersamamu!", teriak CINTA. Lalu apa jawabKECANTIKAN, "Wah, CINTA, kamu basah dan kotor.Aku tak bisa membawamu ikut. Nanti kamu mengotori perahuku yang indah ini." sahut KECANTIKAN. CINTA sedih sekali mendengarnya. CINTA mulai menangis terisak-isak. Apa kesalahanku, mengapa semua orang melupakan aku.Saat itu lewatlah KESEDIHAN. Lalu CINTA memelas, "Oh, KESEDIHAN, bawalah aku bersamamu", kata CIN! TA. Lalu apa kata KESEDIHAN, "Maaf, CINTA. Aku sedang sedih dan aku ingin sendirian saja... ", kata KESEDIHAN sambil terus mengayuh perahunya. CINTA putus asa. Ia merasakan air makin naik dan akan menenggelamkannya. CINTA terus berharap kalau dirinya dapat diselamatlkan. Lalu ia berdoa kepada Tuhannya, oh tuhan tolonglah aku, apa jadinya dunia tanpa aku, tanpa CINTA?Pada saat kritis itulah tiba-tiba terdengar suara, "CINTA! Mari cepat naik ke perahuku!" CINTA menoleh ke arah suara itu dan melihat seorang tua reyot berjanggut putih panjang sedang mengayuh perahunya. Lalu Cepat-cepat CINTA naik ke perahu itu, tepat sebelum air menenggelamkannya. Kemudian di pulau terdekat, orang tua itu menurunkan CINTA dan segera pergi lagi. Pada saat itu barulah CINTA sadar, bahwa ia sama sekali tidak mengetahui siapa orang tua yang baik hati menyelamatkannya itu. CINTA segera menanyakannya kepada seorang penduduk tua di pulau itu, siapa sebenarnya orang tua itu."Oh, orang tua tadi? Dia adalah "WAKTU", kata orang itu. Lalu CINTA bertanya "Tapi, mengapa ia menyelamatkanku? Aku tak mengenalnya. Bahkan teman-teman yang mengenalku pun enggan menolongku", tanya CINTA heran. "Sebab", kata orang itu, "hanya WAKTU lah yang tahu berapa nilainya harga sebuah CINTA itu... ... "

+kisah tahun baru+


Ketika insan lain ( yang tidak mempunyai perasaan ) sedang bergembira,girang menyambut kedatangan tahun baru 2009, berazam dgn azam baru 2009 yang tidak habis2 bersifat materialistik, keadaan di Palestin makin merungsingkan, makin parah,makin teruk, bilangan angka para syuhada semakin hari semakin meningkat, kerakusan tentera2 dajjal melakukan kekejaman makin mengila, segala pertemuan,perbincan gan,bantahan ke atas serangan ini tidak ubah seperti mencurah air di atas daun keladi. Si celaka Israel masih tetap terus dengan kekejaman mereka..Akan tetaapi perkara ini sekekali tidak akan melemahkan semangat mereka,semangat kita untuk terus membantu,mendoakan mereka, teruskan bantuan kalian,teruskan usaha kalian demi membantu meringankan bebanan mereka..Terima kasih pada teman2 yang sentiasa memberikan perkembangan terkini palestin ( minipavilion, c4kra, info palestin, palestin kini, free gaza, dll ) semoga usaha ini mendapat keberkatan daripada Allah aminnn...KISAH DI SEBALIK SAMBUTAN TAHUN BARU...5 orang adik beradik Palestin sedang tidur ketika itu ketika mana tentera udra Israel sedang melakukan serangan ke atas masjid berhampiran dan dan salah satu dinding runtuh ke atas bumbung rumah mereka terus menghempap kelima2 beradik yang sedang tidur di dalam bilik itu ketika itu,Mereka semua mati serta merta di situ. Yang paling tua antara mereka berumur 17 tahun dan yang paling muda berusia 4 tahun."Mereka membesar hari demi hari,malam demi malam,dan hanya tempoh sesaat sahaja,mereka diambil daripada saya" ujar ayah kepada 5 mangsa itu-Tahrir, 17; Ikram, 15; Samar, 12; Dina eight; dan Jawaher,4,- yang turut cedera bersama 3 lagi anaknya lain yang terselamat.Upacara pengebumian mereka pada hari itu di hadiri oleh ratusan orang dan ahli keluarga. Berikutan ruang kubur yang tidak mencukupi,mereka terpaksa berkongsi liang lahad. Di mana kakak sulung mereka di tempatkan dalam satu liang lahad, manakala 4 yang lain terpaksa berkongis satu liang lahad."Ini semua adalah kehendak dan ketentuan Allah, saya percaya kepada Allah." tambahnya lagi ketika berucap semasa pengebumian anak-anaknya.Askar Israel ketika menjawab kejadian itu berkata"Kami ingin menyerang masjid yang berhampiran situ kerana tempt itu dipercayai menjadi tempat perkumpulan pejuang Hamas. Dan ketika itu, kami dapati ada seorang lelaki bersenjata di dalam masjid itu.Pak cik kepada 5 kanak2 malang itu menjawab respon askar Israel itu dengan mengatakan mereka adalah mangsa yang tidak bersalah,"kami bukanlah orangnya yang melakukan serangan roket kepada Israel.Kami hanya manusia biasa,bukan binatang!"Sebelum kejadian, mereka sekeluarga dikatakan telah berpindah keluar daripada rumah mereka setelah serangan Israel semakin menjadi, tetapi malam itu mereka semua pulang semula untuk adik-beradik malang itu bertemu"takdir" mereka disitu.Kakak kepada 5 beradik yang terkorban itu yang terselamat walaupun telah tertimbus ketika rumah mereka runtuh akibat serangn udara Israel itu berkata" saya katakan kepada adik2 saya yang telah terkorban, kamu semua adalah Syuhada', inilah pengakhirannya. "sumber:http://www.belfastt elegraph. co.ukterjemahan:Mohd Al-Fateh Muhamad Hanif (Abe Long=p) http://hahnif.%20blogspot.%20com/



+tentang aku, engkau dan dia+

selayaknya engkau tahu
betapa ku mencintaimu
kau tenangkanku dari mimpi burukku
selayaknya kau mengerti
betapa engkau ku kagumi
kau telah tinggal di dalam palung hati
betapa hancur hatiku
melihat engkau bersamanya
namun ku mencoba tuk tegar menghadapinya
jangan kau menangis lagi
tak sanggup aku melihatnya
sekarang kau pilih diriku atau dirinya

reff:

kau tuliskan cerita tentang engkau dan dia
yg membuat hatiku semakin terluka
sudah usai sudah cerita engkau dan aku
ku anggap sebagai bingkisan kalbu
ku tulis cerita tentang aku dan dia
sehingga membuatmu terluka
sudah usai sudah,
jangan menangis lagi
kurasa sampailah di sini

repeat reff

+beza suka dan cinta+

1- Di hadapan orang yang kita cinta, hati kita akanberdegup kencang. Tapi di hadapan orang yang kitasuka, hati kita akan gembira.
2- Di hadapan orang yang kita cinta, musimsentiasa berbunga-bunga. Di depan orang yang kitasuka, musim itu cuma berangin sahaja.
3- Jikalau kita lihat di dalam mata orang yangkita cinta, kita akan kaku. Tapi jika kita melihatke dalam mata orang yang kita suka, kita akantersenyum.
4- Di depan orang yang kita cinta, kita menjadimalu. Di depan orang yg kita suka, kita akantunjukkan imej yang sebenar.
5- Di depan orang yang kita cinta, lidah kelu untukberkata-kata. Di depan orang yang kita suka, kitaakan bebas berkata apa saja.
6- Kita tidak akan merenung mata orang yang kitacinta. Tapi kita akan selalu merenung mata orangyang kita suka.
7- Bila orang yang kita cinta menangis, kita aknturut jua menangis. Bila orang yang kita sukamenangis, kita akan cuba untuk membuat dia gembira.
8- Perasaan cinta bermula dari kata. Perasaan sukabermula dari telinga. Jadi, jikalau kita berhentimenyukai seseorang yang kita suka umpama kitamembuang telinga kita. Tapi jika cuba menutup matacinta berbuah menjadi airmata. Setiap orang yanghidup akan mengalami ini dalam hidup mereka.

+aku masih di sini+

halo semua....
lame dh x create kat blog nie...
sibuk cket...
biasa la, bru nk start praktikal....
nk urus rumah sewa lagi...
makan minum lagi....
hurm.....
terpaksa la aku dalam 3 bulan nie hidup berdikari.....